Wszystko zaczęło się od idei. Strategia Luneos, oferującego pakiet rozwiązań zapewniających przedsiębiorstwom kompleksową transformację energetyczną i istotną redukcję kosztów energii oraz śladu węglowego, zakładała wzbogacenie i dopełnienie oferty produktowej o sprzedaż ekologicznego prądu. Aby ideę przekuć w biznes, Luneos zaprosił do współpracy Arkadiusza Somnickiego i Adama Wlizło z Enfree, którzy posiadają bogate, kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie szeroko rozumianego handlu energią elektryczną, w tym tworzeniu i rozwijaniu obszarów biznesowych w spółkach obrotu energią.
- Wzrost cen zakupu energii elektrycznej w istotnym stopniu wpłynął na koszt produkcji mebli – mówi Marek Szpręga, CFO Grupy Klose. I kontynuuje: Jeszcze rok temu rynkowe ceny energii były na poziomie 400zł/MWh. Niestety aktualne stawki, które już dawno przekroczyły poziom 1000zł/MWh, dewastują finanse wielu firm. Każdego dnia otrzymujemy informacje o kłopotach finansowych kolejnych przedsiębiorstw, w tym wielu z branży meblarskiej. Aby poradzić sobie z narastającym kryzysem, zdecydowałem się podjąć współpracę z Arkiem Somnickim i Adamem Wlizło. Panowie z Enfree opracowali na rzecz Grupy Klose strategię zakupu energii na kolejne dwa lata.
- Spośród wielu doradców energetycznych zdecydowałem się skorzystać z usług oferowanych przez Enfree. Jestem bardzo zadowolony z naszej współpracy, szybko zobaczyłem jej pozytywny wpływ w wynikach finansowych grupy kapitałowej – mówi Bogusław Kowalski, Prezes Zarządu Graal S.A. I dodaje: Przyznaję, że bezpośredni dostęp do aktualnej i przekazanej przez ekspertów Enfree w rzetelny, wiarygodny sposób wiedzy rynkowej pozytywnie wpłynął na procesy zakupowe realizowane w Graal. Temat zakupu energii i gazu stał się tematem codziennej uwagi, wzbudza żywe zainteresowanie pracowników. Można powiedzieć, że wspólnie z Enfree stworzyliśmy zgrany zespół, który na bieżąco dyskutuje i wdraża kolejne rozwiązania. Aktualnie kontynuujemy współpracę: zwiększamy zaangażowanie w realizację projektów, które długookresowo zapewnią stabilizację cen, obniżą koszty funkcjonowania grupy i pozytywnie wpłyną na środowisko.
Czytaj dalej- Liczby mówią same za siebie. Gdybym miał teraz podpisać kontrakt na 2022 rok, spółka prawdopodobnie zapłaciłaby za energię w przyszłym roku ponad milion złotych więcej – mówi Tomasz Szczepański, prezes Centralnego Wodociągu Żuławskiego. I kontynuuje: Aktualna sytuacja na rynku energii jest tak dynamiczna, że tylko dobrze przygotowana strategia zakupu, jak również szybkie, zdecydowane ale i przemyślane działania pozwalają zabezpieczyć interes spółki. Dlatego uważam, że podjąłem słuszną decyzję, nawiązując współpracę z Enfree, które przygotowało dla nas strategię na kolejne dwa lata. Arkadiusz Somnicki i Adam Wlizło z Enfree przedstawili nam dostępne na rynku rozwiązania produktowo-cenowe, a następnie wsparli w negocjacjach cen energii na 2022 rok i przygotowali dostosowaną do sytuacji rynkowej rekomendację działań na 2023 rok.
Czytaj dalej